روزهای پايانی كنكور

0
82
روزهای پایانی
روزهای پایانی

پندهای مهم برای روزهای پايانی کنکور

اداره كنيد، این یک بحران نیست، می‌تواند یک حادثه دلپذير باشد که فقط به كوشش شما محتاج است.

۱- هماهنگي زمان بیداری و خواب در هفته‌های آخر

تا به حال با هر روشي که داشتيد و شب‌ها خوابیده و صبح‌ها بیدار شديد، ولي در این چند روز حتما شب‌ها حدود ساعت ۱۱ تلاش كنيد که بخوابید حتی اگر بخواب نمي رويد به حالت خواب روی تخت بمانيد و صبح حدود ساعت ۶ بیدار شوید.

حدودا ۴۰ دقیقه زمان ميبرد تا سیستم اعصاب مرکزی شما آمادۀ خدمت رساني شود؛ لازم است ساعتی بیدار شوید که حدود ساعت ۸ کاملاً آمادۀ امتحان دادن باشید. این تمرین آسان را از همین امروز شروع كنيد تا روز کنکور  سر ۸ آمادۀ امتحان باشید.

۲- شتاب نکنید

زمان همواره به اندازۀ کافی هست. برنامه‌ریزی هم همیشه پر اثرترين  روش برای سریع‌تر رسیدن است.

به عادن مطالعاتی خود توجه کنید. اگر عادت فعلی شما باعث نتيجه گرفتن در آزمون‌های جامع نمی‌شود حتماً روش خودرا عوض كنيد. دیر نشده…

می‌توانید با تحليل مطالب آزمون‌هایی که زده‌اید آغاز كنيد و همگي سوالات را مبحث به مبحث از آزمون‌ها دربياوريد و گاهي در صورت نیاز جزوات آن‌ها را بخوانيذ. این راه دید كاملتري برایتان ميسازد.

۳- اداره كردن زمان و فنون  آزمونی را با دقت اعمال کنید

از فنون گزاره داده‌ها و افعال، زمان نقصانی، علامت‌گذاری، تست‌زنی، رد گزینه، مطالعۀ خط بر و هر آنچه يادگرفتيد را در این ایام به حد بالا تمرین کنید تا در جلسۀ آزمون امکان بهره وري عملی از آن‌ها داشته باشید.

اگر در تمارین حاضر از تکنیک‌ها استفاده نکنید در آزمون امکان استفاده نخواهید داشت.

۴- تغذیه

مواد غذایی که در روز آزمون نوش جان مي فرماييد، حاصل تغذیۀ شما در ايام قبل است تلاش كنيد از همین حالا میوه‌ها و سبزیجات تازه، خرما، عسل، انجیر، مغزگردو را در ميان وعده ها مصرف کنید.

به صبحانه عادت کنید و شام را قبل از ساعت ۲۱ خورده باشيد.

زنگ‌های مطالعاتی طولانی در آغاز  روز را در برنامۀ خود بگنجانید.

چند تمرين کششی ساده هر روز صبح انرژي  شما را برای ۵_۴ ساعت روی صندلی نشستن افزايش ميدهد.

۵- افزایش قدرت بدنی

روزانه با حركات ورزشی سبک همچنین تمرین ۵ ساعت روی صندلی نشستن برای آزمون‌های آزمايشي خانگی و حتی زنگ‌های مطالعاتی خود را برای روز آزمون آماده کنید. بارها دیده‌ایم که صرفاً ضعف جسمانی دانش آموز باعث عدم تمرکز وی در ساعات پایانی آزمون که مهم‌ترین ساعات آن محسوب می‌شود بوده است.

۶- چيزي به يادم نمي آيد!

نگران نباشید ؛ ۱۲ سال است هر آزمون این  جمله‌های مشابه را از زبان داوطلبان شنيده ايم.

چیزی فراموش نشده یا به هم نریخته! این اعتقاد، ویژگی این روزها است. اجازه ندهيد باعث بي نظمي سیستم مطالعاتی شما شود.

اگر این حس مستولي شده و برنامه‌ریزی شما را خراب کند آسیبی غير قابل بازگشت خواهید دید.

۷- روز مبادا…

همیشه با نشان گذاري سوالات داراي نكته یا بخش‌های مهم جکتاب‌ها به قصد جمع‌بندی و مرور در روزهای پايانی زمانی را صرف کرده‌اید.

نگذاريد این زمان‌ها مرده محسوب شود.

یک روز اختصاصی، حتما تورقي به همۀ داشته‌هایتان بزنید و همه نکات را جمع بندي كنيد و از استفاده آن‌ها حتی با  یک تست مطمئن شويد.

۸- آزمون جامع عمومی

استفاده تستی و تحلیلی از آزمون‌های عمومی رشته‌های دیگر در آزمونهاي گذشته در این ایام بسیار موثراست چون  در صورت خواندن بادقت زمانی برای فراموشی ندارید.

۹- تولید تجربۀ آزمونی

تلاش كنيد در شرایط و مکان‌های گوناگون (مدرسه، کتابخانه، منزل وغیره) كنكور سراسری سال‌های گذشته را در زمان معين انجام دهید.

این تجربه منجر به افزایش تمرکز شما در زمانهاي کنکور می‌شود.

۱۰- عادت خودرا تغيير ندهيد

تغییر عادت ندهید و روزهای پاياني اگر می‌خواهید همچنان با تمام توان، جلو روي را آهسته نکنید. زيرا  اين امر از نگراني شما مي كاهد.

فقط روز آخر به تنظر همه، شايسته است کم‌تر بخوانید یا حتی نخوانید که مطالب  منظم شده در ذهن‌تان دچار به آشفتگي نشود ولي توکل بر خدا اولين، آخرين و موثرترين شاه کلید موفقیت شماست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید